تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

 شرط عربستان برای حجاج ایرانی

در زمینه واکسن مننژیت که جزو الزامات ورود به عربستان است، از آنجایی که واکسن مننژیت تاریخ‌دار است، سالانه سفارش‌گذاری می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۱۲


به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ زیرا عمدتا زائران ما واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. شرط عربستان برای حج امسال تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا است که تقریبا می‌توان گفت همه زائران ما مشمول این شرط هستند و از این بابت مشکلی نداریم.


معاون حج و عمره جمعیت هلال احمر گفت: شرط عربستان برای حج امسال تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا است که تقریبا می‌توان گفت همه زائران ما مشمول این شرط هستند و از این بابت مشکلی نداریم.

 دکتر طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با تشریح جزییات اقدامات انجام شده برای معاینات پزشکی زائران حج امسال و تامین و توزیع داروهای مورد نیاز گفت: خرید دارو و تجهیزات هم از دو ماه و نیم پیش به مرور آغاز شد و همچنان در حال تکمیل محموله‌ها هستیم تا به زودی برای ارسال به سمت عربستان آماده شود.

وی افزود: اولین گروه زائران از سوم خرداد ماه وارد عربستان می‌شوند.

وی درباره الزامات واکسن کرونا برای حج ۱۴۰۲، گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت حج سعودی، چند واکسن کرونای مورد تایید آنها در سبد واکسیناسیون ایران هم وجود دارد و از این بابت مشکلی نداریم. زیرا عمدتا زائران ما واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. شرط عربستان برای حج امسال تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا است که تقریبا می‌توان گفت همه زائران ما مشمول این شرط هستند و از این بابت مشکلی نداریم.

درودی درباره تامین و تزریق واکسن مننژیت نیز گفت: در زمینه واکسن مننژیت که جزو الزامات ورود به عربستان است، از آنجایی که واکسن مننژیت تاریخ‌دار است، سالانه سفارش‌گذاری می‌شود. بر این اساس سفارش‌گذاری امسال انجام شده و هماهنگی و پرداخت‌هایش به شرکت خارجی انجام شده است.

بر این اساس فکر می‌کنیم که طی هفته آینده وارد کشور شده و از هفته اول اردیبهشت ماه توزیع می‌شود و از اواسط اردیبهشت ماه تزریق آن برای زائران آغاز می‌شود. باتوجه به اینکه حداقل زمان لازم برای اثربخشی واکسن ۱۰ روز قبل از سفر است، فکر می‌کنیم که در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت. واکسن مننژیت معمولا کمی بیشتر از تعداد زائران سفارش داده می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز